week3 - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Andrea Berg - WaarBenJij.nu week3 - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Andrea Berg - WaarBenJij.nu

week3

Blijf op de hoogte en volg Andrea

26 September 2014 | Ecuador, Cuyabeno

Cuyabeno jungle! 2 uur met de bus, daarna 2/3 uur met een bootje voor 12 mensen. We hebben een hele goede gids, Sulumna, en vaarder, Don Luce. We zien wel 5 soorten apen onderweg, een luiaard en een paar vogels, 2 anacondas opgerold om een boom. Het regent om 3 uur keihard. Heel plotseling komt het, heel plotseling gaat het weer weg. Harder dan ik ooit heb gevoeld. Gelukkig hebben we ponchos!
Daar komen we aan bij schattige houten huisjes met daken van palmbladeren, middenin het bos.
De rivier is erg mooi en het bos ook. Vleermuizen vliegen je om de oren. De flashlights van de gidsen in het donker. Donkere figuurtjes gehuld in poncho's scheurend over het meer. Ripples van het water betekent dolfijnen! Een kleine krokodil aan de kant, waar we net een paar meter verder gezwommen hebben!
Een erg mooie zwart met blauwe vogel (die altijd onder de monkeys gaat zitten). Een kleine aap, the cutest ever, lekker aan het eten en lopen. De bomen die hallucinerend, anaesthetic of tegen malaria zijn. De aombie-insect-funghus - grows on and can control insect brains!
Look out for tarantula's hiding in your poncho! Tarzan and Jane from the liaan! Lekker hangen in de hangmat...